Sabtu, 28 Januari 2012

Cara Paling Ampuh Melupakan Mantan Pacar



“Bagaimanakah caranya untuk cepat-cepat melupakan dia yang curang dengan kita? Bagaimanakah cara-caranya untuk buang bekas kekasih dari hati kita??? ”
Tips Melupakan Mantan
Pengalaman yang kita lalui bertahun-tahun, berkasih, bercinta. Sebenarnya tidak mungkin dapat kita lupakan. Susah beb!! Namun, apa yang kita boleh lakukan ialah membuatkan pengalaman itu sudah tidak bermakna lagi. Memang susah! Tetapi boleh dilakukan! Cuma, masalahnya. Sesetengah dari kita tidak mau berubah. Nak juga yang duk menipu kat kita, nak juga pada yang buat kita sakit hati. Duk ingat juga kat yang buat kita tersiksa jiwa. Bro faham, dah sayang. Tapi kan dia dah tinggalkan kita, kan dia sudah happy dengan kekasih barunya.
Jadi biarlah dia. Apa kata saya berubah hari ini dan bertindak sekarang juga!!
“Membuka hati kita pada yang lain adalah satu cara berkesan untuk melupakan bekas kekasih. Apabila kita asyik dengan yang satu, pemandangan kita agak tersekat. Bukalah hati dan mata kita pada yang baru, niscaya kita akan cepat melupakan yang lama”

YES THAT’S RIGHT! Cari dan kenalan dengan teman baru, sahabat yang baru sekarang dan luangkan sepenuh masa bersama teman baru kita. Insya Alloh, pengalaman bersama bekas kekasih kita, akan tidak bermakna lagi, dengan itu lama kelamaan, mengingati bekas kekasih seperti sudah tiada di dalam fikiran kita lagi. INGAT! Selagi kita masih single dan tiada orang lain untuk kita fikirkan walau seseorang yang kita minat, selagi itulah kita akan terus hidup di masa lalu, mengenang segala kenangan manis bersamanya yang sebenarnya sudah tidak berarti buatnya, walau begitu bermakna bagi kita. Kan itu begitu menyedihkan.
**Berubah hari ini beb! Don’t worry about the people in your past. There’s a reason why they didn’t get your future ( Jangan khawatir tentang orang-orang di masa lalu Anda. Ada alasan mengapa mereka tidak mendapatkan masa depan Anda ).
Tetap semangat kawan ! ;-)
Nih baca juga kata inspiratif penyemangat hidup klik →

Tidak ada komentar:

Posting Komentar